Więcej czytania! Albo karnawał blogowy #15



W miłej, choć już poświątecznej (a zatem: po-wolnej) atmosferze pomyślałam, że niezłym przedłużeniem świętowania będzie karnawał blogowy. Więc o dzień wcześniej, ale myślę, że chwytając mniej więcej atmosferę – zapraszam! 

Tanayah czyta łączy kropki – jeśli nie uwiodły Was kolorowanki, może to sposób na miłe spędzenie czasu właśnie dla Was?

Catus Geekus pisze o książce, a właściwie o sposobie, w jaki została napisana – wyważona, interesująca recenzja krytyczna.

Jeśli zastanawiacie się, co i kiedy można jeszcze poświętować z powodu bycia czytelnikiem, zajrzyjcie do kalendarza Cioci Ebi.



Zatrzymajmy się jeszcze w nieco bardziej kolorowej atmosferze, a więc: pisanki! Źródło.



A może by tak sprawdzić, jak się powodzi pisarzom na ekranie? Bajkonurek prezentuje wcielenia ludzi piszących.

Na Stronie 17 (która kiedyś była poświęcona tylko cudnym zdjęciom książek, a aktualnie jest również blogiem z przeróżnymi, niekoniecznie zdjęciowymi, treściami, znajdziecie 8 cytatów z Ryszarda Kapuścińskiego, które wydają się bardziej aktualne niż inne.

Królową Matkę wciągnął świat Locke'a Lamory, ale wychynęła zeń, by napisać dla nas, świetny jak zawsze, tekst o tychże książkach. 




 

Świetny tekst Hadyny, który jest teoretycznie o „Śmierci w Wenecji” Manna, a w istocie pokazuje też, jak życie czytelnika może przeplatać się z kolejnymi spotkaniami z daną pisarską familią.

Na Bezszmerze tekst o cudownym tytule i jak zawsze doskonałej treści, taki, że zaraz rzucicie się sprawdzać, czy książki nie macie aby gdzieś pod ręką.

Recenzentka wybrała i poleca 5 audycji radiowych, w których możecie posłuchać o książkach.

 




Mysza zaś pisze o tym, że z interpretacją wcale nie jest tak prosto, że jest jakaś jedna, więc schowajcie swoje w kieszenie, a najlepiej wcale się nie odzywajcie. Wręcz przeciwnie. Tekst mi bliski, no i do tego Mysza to solidna firma, sami zobaczcie.

A na koniec zerknijcie do Oli, to taki tekst o tym, że w życiu zdarzają się czasem książkowe sytuacje, choć kontekst może być nieco inny.


Dobrej lektury!

Weź dokładkę!

14 komentarze

  1. Mam wolną chwilkę, mam kawkę, więc nie pozostaje nic innego, jak przysiąść i poczytać kilka polecanych przez Ciebie artykułów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, taki dokawnikowy charakter wpisu jest chyba zaletą :).

      Usuń
  2. Dziękuję, bardzo miło znaleźć się w tak zacnym gronie:) Poczytuję polecane teksty - bardzo przyjemne odkrycia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że karnawału nie było wczoraj, kiedy miałam wolne i mogłam przeczytać wszystko na raz. Będę czytać na raty :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano właśnie, ale pokusa zrobienia sobie dłuższego wolnego była u mnie zbyt silna ;). Ale mam nadzieję, że właśnie znajdą się takie wolniejsze chwile w tracie dnia :).

      Usuń
  4. O, dzięki, Pyzuchna! Ja już dawno zapomniałam o tym tekście o łączeniu kropek, a tu taka miła niespodzianka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kłaniam się :). A wiesz, że odkąd przeczytałam Twój tekst, to teraz jak jestem w księgarni i widzę te książeczki z łączeniem kropek od razu myślę o Tobie :D?

      Usuń
    2. Jak miło! A kuszą Cię te kropeczki czy niekoniecznie?

      Usuń
    3. No właśnie to jest skomplikowana sprawa, bo z jednej strony miło mi się kojarzą :), no i miałam w podstawówce taką dodatkową książkę do matematyki, gdzie trzeba było liczyć, łączyć kropki i kolorować -- ach, to był, że tak to ujmę, full wypas, nigdy później czegoś takiego nie widziałam, a myślę, że te kropeczki mogą wywołać miłe wspomnienia. Z drugiej strony się waham, bo kurczę, jedną kolorowankę maluję od roku ;).

      Usuń
  5. Z przyjemnością poczytam polecane teksty jak tylko znajdę wolną chwilkę, dziękuję! :)


    www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. <3
    Uznałam, że przyda się taki zbiór dodatkowych okazji do świętowania. W końcu jesteśmy według badań w elitarnym gronie, powinniśmy to celebrować na wszelkie sposoby ;D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie się przyda -- a dla takich osób, które tylko szukają okazji do świętowania (i wpisów tematycznych!) jak ja, to jest zbiór idealny :D.

      Usuń